St Lucia

31 juli 2014 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag een extra feestelijke dag omdat Yorrick jarig is. Dit begint met het zingen van happy birthday tijdens het ontbijt in gezamenlijkheid met andere Nederlanders die wij in Cape Town ontmoet hebben.

Na het ontbijt vertrekken we naar St Lucia, waar we even na 12.00 uur aankomen. Een korte reis door een gebied met veel suikerriet en aangeplant bos voor de houtkap. In onze nieuwe lodge staat de mooie taart voor Yorrick klaar die wij vanuit NL als verrassing hebben geregeld. Yorrick was er stil van.

Na de taart gaan we even een stukje het gebied in en zien we de eerste hippo's(=nijlpaarden). Om 14.45 uur worden we opgehaald voor een wetland safari. Op de boot gaan we het gebied met de nijlpaarden en de krokodillen in.......wat gaaf! Heel veel hippo's zien we van dichtbij en ook weer veel mooie vogels. Een paar krokodillen en een waanzinnige sunset maken de tocht helemaal compleet.

Om de verjaardag af te sluiten gaan we weer lekker uit eten. Het kost allemaal niks want voor nog geen EUR 30 eten we weer heerlijk met zijn viertjes incl. drinken.

En ja......we hebben weer een heel bijzonder fantastisch onderkomen!