Last day

8 augustus 2014 - Graskop, Zuid-Afrika

De kids en wij leren inmiddels goed Engels en wij besluiten onze volgende boeken in het Engels te kopen. Wij rijden in de ochtend een deel van de panoramoroute. Dit begint met een stevige mist maar eindigt met waanzinnige uitzichten op rotsen, watervallen, kloven en potholes. Erg mooi en zeker de moeite waard. Eerder dan verwacht zijn we weer terug en weten wij niet meer goed wat te doen. Wij besluiten het dorp nog even in te gaan en hebben nog wat leuke dingen gekocht. De olifant met baby, die wij gisteren bestelden bij een lokale verkoper, kunnen wij ophalen. Anique en Yorrick zijn erg blij, een self made elephant! Daarna bestellen wij een beeld bij een lokale beeldhouwer. Een erg bijzonder verhaal en waanzinnig mooi! Binnen 35 dagen is het beeld klaar, de rots gaat hij halen in Zimbabwe, zijn geboorteland, en daarna wordt hij opgestuurd naar Nederland. Ook aan de kinderen van Mandela heeft hij een beeld verkocht. Het verhaal eromheen is bijzonder interessant en vertel ik jullie later.

Terwijl ik deze laatste blogs schrijf zitten wij heerlijk te eten in een lokaal restaurant.

Morgen vertrekken wij naar Johannesburg met onderweg nog een aantal bezienswaardigheden.  Anique wil nog wat kopen dus dat wordt een uitdaging. Tot zondag as.